Hidden on mobile

Hidden on mobile

Den samme gode opplevelsen på nett som i fysisk butikk

Kremmerhuset Ting & Sånt er en litt annerledes butikk med mange fristelser. Det bugner av ting som inspirerer, og de ønsker å gjøre ditt hjem vakkert. Den første Kremmerhusetbutikken åpnet i 1979 og i dag har kjeden 450 medarbeidere fordelt på 67 butikker i Norge og Sverige.

Nettbutikken er en viktig del av kjeden både omsetnings- og kommunikasjonsmessig og vil bli stadig viktigere for hvert år som går.

NØKKELTALL RUNDT KREMMERHUSET

450
Medarbeidere
67
Butikker i Norge og Sverige
1100
Spennende produkter i nettbutikken
822
Antall noe annet av noe

Hidden on mobile

Hidden on mobile

Hva vi har levert til Kremmerhuset

  • Forretningsutvikling i form av konsulenttjenester. Strategi for kommunikasjon, betaling, logistikk, integrasjoner og arbeidsflyt. 
  • Rådgivning på design- og kommunikasjon.
  • Teknisk prosjektledelse og koordinering av alle tredjeparter i prosjektet.
  • Driftstjenester i Amazon Web Services. 
  • Teknisk utvikling av nettbutikkløsning og alle nødvendige integrasjoner. 
  • Support.

Utgangspunktet for alle prosjekter vi gjør er at vi må ha inngående kunnskap om kundens forretningsplan, markedsstrategi, rutiner og “indre liv” før vi går i gang med å skissere konkrete løsningsforslag. Vi har etter hvert fått lang erfaring med butikk-kjeder som satser tungt på netthandel i tillegg til sine fysiske butikker. 

Vi tar alltid utgangspunkt i at kunden, via en omnikanal-strategi, skal bli møtt på en sømløs måte uansett om vedkommende står i fysisk butikk, befinner seg i nettbutikken eller står “midt i mellom” med mobilen på farten. 

I dette prosjektet var det viktig å skape den samme hyggelige atmosfæren i nettbutikken som man får av å gå inn i de fysiske butikkene. Konkrete virkemidler for å få til dette er blant annet:

  • Stor bruk av inspirasjons- og miljøbilder.
  • Smelte sammen blogg/inspirasjon og butikken slik at kunden ikke trenger å aktivt bevege seg mellom ulike seksjoner pga. tekniske begrensninger.
  • Sørge for god og riktig informasjon til riktig tid og på den måten skape den “virtuelle selgeren” som står i fysisk butikk.
  • Utnytte nettbutikken i fysisk butikk ved å aktivt viser varene i katalog og i miljøbilder ut over butikkens utstillinger.
  • Samme pris og informasjon i alle flater. 
  • Tilgjengeliggjøre lagerinformasjon så kunden alltid vet hvilke butikker som har hvilke varer tilgjengelig for et impulskjøp.
  • Kundeklubbkonseptet for å sikre en personlig og effektiv kjøpsopplevelse.

Medarbeiderne hos Ny Media er svært kompetente, løsningsorienterte og kunnskapsrike, noe som er viktig for oss i en samarbeidspartner. Vi kan på det varmeste anbefale denne gjengen og er utrolig glad for å ha Ny Media med på laget.

Marthe Ørndahl Devle
Butikksjef kremmerhuset.no

Integrasjoner

Betaling

En friksjonsfri -og personlig måte å handle på - Kunder som har handlet med Klarna tidligere kan få opplysningene sine forhåndsutfylte i kassen - både på mobil og laptop. Klarna foreslår et betalingsalternativ basert på kundens preferanser. Kunden kan så gjennomføre betalingen med et enkelt klikk.

Betalingsalternativer, kort, faktura og delbebetaling (faktura).

Mer informasjon: klarna.com

Si farvel til kortnummer og utløpsdato - Nå kan du betale på nett med Vipps! Glem kortnummer,utløpsdato og sikkerhetskode. Alt du trenger er mobilen - og Vipps, så er det gjort. 

3 gode grunner for å ta i bruk Vipps i nettbutikken:

  • 2 millioner vippsere klare til å shoppe
  • Raskere og enklere å betale 
  • Bedre brukeropplevelse

Mer informasjon: vipps.no

Logistikk

Bring er Norges mest brukte tilbyder av frakt/forsendelser fra nettbutikker. Vi kan tilby ulike integrasjoner mot Bring avhengig av hvilket behov kundene våre har. 

  • "Enkel" fraktmodell med faste fraktsatser og sjekk på gyldige leveringsmetoder avhengig av leveringssted.
  • Fullverdig integrasjon mot Brings tjeneste "Fraktguiden" hvor grensesnitt og bruk kan tilpasses hvert enkelt prosjekt.
  • Full håndtering av sporing og kommunikasjon / varsling mot kunden. 
  • Vi kan tilby Bring som leveringsmåte via logistikkløsninger som Logistra Cargonizer eller Consignor.

Mer info: bring.no

Skybasert transportadministrasjon på en fleksibel, rimelig og brukervennlig måte. Vi har laget integrasjon mot løsningen som blant annet gir mulighet for: 

  • Prisberegninger
  • Automatisk opprettelse av forsendelser
  • Automatisk utskrift av fraktetiketter ved statusendringer i nettbutikken.
  • Automatisk kanselering av forsendelser

Mer info: http://www.logistra.no/01-produkter/om-cargonizer.html

ERP-system

Vi har god erfaring med å utvikle integrasjoner mot Lindbaks kjedesystemer og kasse-systemer.

  • Lindbak Chain Management plattformen
  • Lindbak POS Services (integrasjonslag mot Lindbaks kassesystemer)
  • Overføring av kunder, handlekurv, ordrer, behandling av ordrer, lagersaldo og øvrig arbeidsflyt.

Mer info: http://www.lindbak.no/butikkdata/

Kundeklubb og E-markedsføring

Recheckit tilbyr nettbutikker en smart teknisk plattform for å øke konverteringen blant de besøkende. 

Dette gjøres via en kombinasjon av konkrete tiltak direkte på nettbutikken, samt ved e-postutsendelser med ikke-fullførte handlekurver til kunder. 

Mer info: https://recheckit.com/

Boostcom er en av Europas største og mest fremoverlente leverandører av lojalitets- og kundeklubbtjenester til kjøpesentre og butikk-kjeder. 

Vi har gjort en rekke integrasjoner mellom nettbutikkløsningene våre og Boostcom. Eksempler på dette er: 

  • Registrering / avmelding av kundeklubbmedlemmer.
  • Distribusjon av rabattkoder / velkomsttilbud via SMS/e-post. 
  • Oppslag på kundeklubb-status og direkte beregning av pris basert på dette.
  • Synkronisering av persondata mellom nettbutikken og Boostcom.
  • Kontrollpaneler for abonnementer / kundeklubbstatus under "Min side" i nettbutikk.

Mer info: http://boostcom.no/

Sosiale medier

En av de viktigste kommunikasjons- og markedskanalene for de fleste nettsatsninger pr. i dag. Vi tilbyr ulike former for integrasjon mot Facebook: 

  • Pålogging via Facebook / sync av brukere og data mellom FB og nettløsningen. 
  • Deling av innhold
  • "Likes" av sider, enkeltprodukter mm. 
  • Utlisting av Facebook feeds
  • Egne Facebook-applikasjoner med skreddersydd funksjonalitet ut not nettstedet. 
  • Detaljert sporing av trafikk, mål og konverteringer via facebook-piksler og Google Analytics.

Mer info: facebook.com

Statistikk og analyse

Google Analytics er et kraftig analyseverktøy som er gratis å bruke. Nettløsningen din blir integrert på en måte som gjør at alle nøkkeldata om trafikk, besøkende og atferd lagres i analyseverktøyet. Blant annet kan man basert på dette gjøre analyse av: 

  • Hvem besøker nettløsningen din og hva foretar de seg?
  • Hvilke sider konverterer best og er verdt å optimalisere ytterligere?
  • Hvor kommer trafikken fra og hvordan konverterer brukerne sett opp mot dette? 
  • Hvilke resultater har vi på markedskampanjene som kjøres i ulike kanaler?
  • Oppsett og måling av konkrete, egendefinerte mål i nettløsningen. 

Ny Media har lang erfaring med analyse og bruk av Google Analytics. Vi tar alltid utgangspunkt i fakta når vi planlegger fremtidige endringer og aktivitet for et nettsted.

Mer info: www.google.com/intl/no_no/analytics/

Ansvarlig for prosjektet
Thomas Kulvik
Tlf: +47 92 02 80 82