Response-nordic.no - B2B i Norden

Response Nordic AS er distributør av sterke merkevarer innenfor sport og elektronikk i det nordiske markedet. Ny Media har levert B2B-portalen og integrasjonene som server kundene og salgsapparatet i de Nordiske landene.

38236
Antall produkter i nettbutikken
295
Omsetning i MNOK
25
Antall ansatte
5
Opererer i antall land

Hva vi har levert til Response Nordic

  • Forretningsutvikling i form av konsulenttjenester. Strategi for kommunikasjon, betaling, logistikk, arbeidsflyt og integrasjoner.
  • Design og implementering.
  • Teknisk prosjektledelse og koordinering av alle tredjeparter i prosjektet.
  • Driftstjenester i Amazon Web Services
  • Teknisk utvikling av nettbutikkløsning og alle nødvendig integrasjoner.
  • Support og løpende oppfølging av løsningen, praktisk og overordnet.

Mobilt arbeidsverktøy

Nettløsningen til Response er laget spesielt med tanke på å fungere på mobile enheter. I tillegg til å være et viktig innkjøpssystem for Response Distributions kunder, er det også et avgjørende arbeidsverktøy for selgerkorpset. Via B2B-løsningen vi har levert utfører selgerne blant annet: 

  • Sjekk på lagerstatus
  • Sjekk av kundespesifikke priser
  • Koordinering av kampanjer og kampanjepriser
  • Ordresetting ute hos kunde

Tett integrert og alltid oppdatert

For at B2B-løsningen skal ha verdi må den være integrert mot bakenforliggende systemer og brukerne må kunne stole på at dataene er oppdatert til enhver tid. Dersom er løsningen tett integrert mot Response sitt ERP-system (Visma Global) og tilhørende støttesystemer for logistikk, kundeservice, statistikk og overvåkning.

Response-nordic har også støtte for flere språk og benyttes på en rekke ulike toppdomener med ulike språk. 

Integrasjoner

ERP-system

Løsningen er integrert mot Visma Global. Via et moderne webservicegrensesnitt overføres:

  • Kundeinformasjon
  • Ordreinformasjon
  • Produktinformasjon
  • Live oppslag på lagersaldo på ulike lagersteder. 
  • Automatisk priskalkulasjon (kundespesifikke priser) i nettbutikken basert på informasjon i Global.

Kundeklubb og E-markedsføring

Et av markedets mest komplette og mest brukte verktøy for utsending nyhetsbrev.

  • Svært brukervennlig brukergrensesnitt
  • Profesjonelle verktøy, full kontroll på kunder, lister, utseendemaler og utsendelser
  • Fleksibel betalingsplan etter behov
  • Meget god statistikk etter utsendelser
  • Persontilpassede brev basert på integrasjon mot nettbutikk og ERP
  • Påmeldingsskjema kan integreres i alle deler av nettbutikken / løsningen. 
  • Egendefinerte felter integreres og gjør det mulig å segmentere nyhetsbrev basert på kundenes atferd, interesser og ønsker.

Mer info: www.campaignmonitor.com

Statistikk og analyse

Google Analytics er et kraftig analyseverktøy som er gratis å bruke. Nettløsningen din blir integrert på en måte som gjør at alle nøkkeldata om trafikk, besøkende og atferd lagres i analyseverktøyet. Blant annet kan man basert på dette gjøre analyse av: 

  • Hvem besøker nettløsningen din og hva foretar de seg?
  • Hvilke sider konverterer best og er verdt å optimalisere ytterligere?
  • Hvor kommer trafikken fra og hvordan konverterer brukerne sett opp mot dette? 
  • Hvilke resultater har vi på markedskampanjene som kjøres i ulike kanaler?
  • Oppsett og måling av konkrete, egendefinerte mål i nettløsningen. 

Ny Media har lang erfaring med analyse og bruk av Google Analytics. Vi tar alltid utgangspunkt i fakta når vi planlegger fremtidige endringer og aktivitet for et nettsted.

Mer info: www.google.com/intl/no_no/analytics/

Thomas Kulvik
Tlf: +47 92 02 80 82