Er du klar for Black Friday?

Høysesongen for kampanjer og salg nærmer seg og forventningen til årets Black Friday er stor. I fjor ble det satt rekord som den største handelsdagen på nett noensinne, med klær og elektro som de mest populære varene.

Har du en plan for presentasjonen av dine tilbud til nye og eksisterede kunder?

Nedenfor har vi listet opp noen tips som det kan være verdt å ta med seg i forberedelsene til en av årets største handledager

  • Eksklusive tilbud - Få flest mulig til å registrere seg som brukere av nettsiden, kundeklubb og/eller nyhetsbrev med tilbud rettet mot denne målgruppen. Målrettet innholdsmarkedsføring er virkemidlet og Black Friday er en kjempemulighet til å bygge ut kundebasen.
     
  • Ytelse - har antall brukere vokst mye det siste året, har dere planlagt en større kampanje? Da kan det være lurt å ta en prat med våre teknikere for å sikre at dere har tilstrekkelig kapasitet til å håndtere den økte trafikken. Ingen ønsker at kunder og konverteringer stopper opp på en dag som denne.
     
  • Optimaliserte tilbud- og landingssider - skap engasjerende og konverterende innhold som gir flere besøkende, abonnenter og salg. Vi hjelper deg med alt fra markedsstrategi til innholdsproduksjon.
     
  • Banner med nedtelling til kampanjestart - Kommuniser klart og tydelig hvilke produkter dere skal ha på salg og når de blir tilgjengelig. Vi har en mal klar som kan tilpasses og publiseres på kort varsel.

Stadig mer populær happening også i Norge

Søkevolumet hos Google indikerer at interessen for Black Friday vil øke mye de neste ukene. Og samtidig som bildene av folk som står i kø og river varer ut av hendene på hverandre virker avskrekkende, er det viktig å se mulighetene og styrkene som netthandelen har for å sikre gode brukeropplevelser for kundene.

Ta kontakt med oss om du ønsker å vite mer om ett eller flere av punktene ovenfor. Vi bistår gjerne!

Joakim Kålås
Tlf: ‭957 93 497