Hidden on mobile

Hidden on mobile

Den samme gode opplevelsen på nett som i fysisk butikk

Kremmerhuset Ting & Sånt er en litt annerledes butikk med mange fristelser. Det bugner av ting som inspirerer, og de ønsker å gjøre ditt hjem vakkert. Den første Kremmerhusetbutikken åpnet i 1979 og i dag har kjeden 500 medarbeidere fordelt på 67 butikker i Norge og Sverige.

Nettbutikken er en viktig del av kjeden både omsetnings- og kommunikasjonsmessig og vil bli stadig viktigere for hvert år som går.

NØKKELTALL RUNDT KREMMERHUSET

500
Medarbeidere
67
Butikker i Norge og Sverige
1100
Spennende produkter i nettbutikken
283
Omsetning i MNOK

Hidden on mobile

Hidden on mobile

Hva vi har levert til Kremmerhuset

  • Forretningsutvikling i form av konsulenttjenester. Strategi for kommunikasjon, betaling, logistikk, integrasjoner og arbeidsflyt. 
  • Rådgivning på design- og kommunikasjon.
  • Teknisk prosjektledelse og koordinering av alle tredjeparter i prosjektet.
  • Driftstjenester i Amazon Web Services. 
  • Teknisk utvikling av nettbutikkløsning og alle nødvendige integrasjoner. 
  • Utvikling av digitalt magasin hvor kunder kan bli inspirert og "shoppe hele stilen" med ett klikk.

Utgangspunktet for alle prosjekter vi gjør er at vi må ha inngående kunnskap om kundens forretningsplan, markedsstrategi, rutiner og “indre liv” før vi går i gang med å skissere konkrete løsningsforslag. Vi har etter hvert fått lang erfaring med butikk-kjeder som satser tungt på netthandel i tillegg til sine fysiske butikker. 

Vi tar alltid utgangspunkt i at kunden, via en omnikanal-strategi, skal bli møtt på en sømløs måte uansett om vedkommende står i fysisk butikk, befinner seg i nettbutikken eller står “midt i mellom” med mobilen på farten. 

I dette prosjektet var det viktig å skape den samme hyggelige atmosfæren i nettbutikken som man får av å gå inn i de fysiske butikkene. Konkrete virkemidler for å få til dette er blant annet:

  • Stor bruk av inspirasjons- og miljøbilder.
  • Smelte sammen blogg/inspirasjon og butikken slik at kunden ikke trenger å aktivt bevege seg mellom ulike seksjoner pga. tekniske begrensninger.
  • Sørge for god og riktig informasjon til riktig tid og på den måten skape den “virtuelle selgeren” som står i fysisk butikk.
  • Utnytte nettbutikken i fysisk butikk ved å aktivt viser varene i katalog og i miljøbilder ut over butikkens utstillinger.
  • Samme pris og informasjon i alle flater. 
  • Tilgjengeliggjøre lagerinformasjon så kunden alltid vet hvilke butikker som har hvilke varer tilgjengelig for et impulskjøp.
  • Kundeklubbkonseptet for å sikre en personlig og effektiv kjøpsopplevelse.

Integrasjoner

Betaling

En friksjonsfri -og personlig måte å handle på - Kunder som har handlet med Klarna tidligere kan få opplysningene sine forhåndsutfylte i kassen - både på mobil og laptop. Klarna foreslår et betalingsalternativ basert på kundens preferanser. Kunden kan så gjennomføre betalingen med et enkelt klikk.

Betalingsalternativer, kort, faktura og delbebetaling (faktura).

Mer informasjon: klarna.com

Si farvel til kortnummer og utløpsdato - Nå kan du betale på nett med Vipps! Glem kortnummer,utløpsdato og sikkerhetskode. Alt du trenger er mobilen - og Vipps, så er det gjort. 

3 gode grunner for å ta i bruk Vipps i nettbutikken:

  • over 3 millioner vippsere klare til å shoppe
  • Raskere og enklere å betale 
  • Bedre brukeropplevelse

Mer informasjon: vipps.no

Logistikk

Bring er Norges mest brukte tilbyder av frakt/forsendelser fra nettbutikker. Vi kan tilby ulike integrasjoner mot Bring avhengig av hvilket behov kundene våre har. 

  • "Enkel" fraktmodell med faste fraktsatser og sjekk på gyldige leveringsmetoder avhengig av leveringssted.
  • Fullverdig integrasjon mot Brings tjeneste "Fraktguiden" hvor grensesnitt og bruk kan tilpasses hvert enkelt prosjekt.
  • Full håndtering av sporing og kommunikasjon / varsling mot kunden. 
  • Vi kan tilby Bring som leveringsmåte via logistikkløsninger som Logistra Cargonizer eller Consignor.

Mer info: bring.no

Skybasert transportadministrasjon på en fleksibel, rimelig og brukervennlig måte. Vi har laget integrasjon mot løsningen som blant annet gir mulighet for: 

  • Prisberegninger
  • Automatisk opprettelse av forsendelser
  • Automatisk utskrift av fraktetiketter ved statusendringer i nettbutikken.
  • Automatisk kanselering av forsendelser

Mer info: http://www.logistra.no/01-produkter/om-cargonizer.html

ERP-system

Vi har god erfaring med å utvikle integrasjoner mot Lindbaks kjedesystemer og kasse-systemer.

  • Lindbak Chain Management plattformen
  • Lindbak POS Services (integrasjonslag mot Lindbaks kassesystemer)
  • Overføring av kunder, handlekurv, ordrer, behandling av ordrer, lagersaldo og øvrig arbeidsflyt.

Mer info: http://www.lindbak.no/butikkdata/

Kundeklubb og E-markedsføring

Recheckit tilbyr nettbutikker en smart teknisk plattform for å øke konverteringen blant de besøkende. 

Dette gjøres via en kombinasjon av konkrete tiltak direkte på nettbutikken, samt ved e-postutsendelser med ikke-fullførte handlekurver til kunder. 

Mer info: https://recheckit.com/

Boostcom er en av Europas største og mest fremoverlente leverandører av lojalitets- og kundeklubbtjenester til kjøpesentre og butikk-kjeder. 

Vi har gjort en rekke integrasjoner mellom nettbutikkløsningene våre og Boostcom. Eksempler på dette er: 

  • Registrering / avmelding av kundeklubbmedlemmer.
  • Distribusjon av rabattkoder / velkomsttilbud via SMS/e-post. 
  • Oppslag på kundeklubb-status og direkte beregning av pris basert på dette.
  • Synkronisering av persondata mellom nettbutikken og Boostcom.
  • Kontrollpaneler for abonnementer / kundeklubbstatus under "Min side" i nettbutikk.

Mer info: http://boostcom.no/

Sosiale medier

En av de viktigste kommunikasjons- og markedskanalene for de fleste nettsatsninger pr. i dag. Vi tilbyr ulike former for integrasjon mot Facebook: 

  • Pålogging via Facebook / sync av brukere og data mellom FB og nettløsningen. 
  • Deling av innhold
  • "Likes" av sider, enkeltprodukter mm. 
  • Utlisting av Facebook feeds
  • Egne Facebook-applikasjoner med skreddersydd funksjonalitet ut not nettstedet. 
  • Detaljert sporing av trafikk, mål og konverteringer via facebook-piksler og Google Analytics.

Mer info: facebook.com

Statistikk og analyse

Google Analytics er et kraftig analyseverktøy som er gratis å bruke. Nettløsningen din blir integrert på en måte som gjør at alle nøkkeldata om trafikk, besøkende og atferd lagres i analyseverktøyet. Blant annet kan man basert på dette gjøre analyse av: 

  • Hvem besøker nettløsningen din og hva foretar de seg?
  • Hvilke sider konverterer best og er verdt å optimalisere ytterligere?
  • Hvor kommer trafikken fra og hvordan konverterer brukerne sett opp mot dette? 
  • Hvilke resultater har vi på markedskampanjene som kjøres i ulike kanaler?
  • Oppsett og måling av konkrete, egendefinerte mål i nettløsningen. 

Ny Media har lang erfaring med analyse og bruk av Google Analytics. Vi tar alltid utgangspunkt i fakta når vi planlegger fremtidige endringer og aktivitet for et nettsted.

Mer info: www.google.com/intl/no_no/analytics/

Ansvarlig for prosjektet
Thomas Kulvik
Tlf: +47 92 02 80 82