
Fagkunnskap, unike produkter og personlige service. Du merker det.
- 3 Antall butikker
- 64 Omsetning i MNOK
- 71 Antall ansatte
- 4 981 Antall produkter i nettbutikken
Bull Ski & Kajakk har tre butikker i Oslo, i tillegg til nettbutikk. De selger sports- og fritidsutstyr med et fokus på varegruppene ski, kajakk, sykkel og løp. De ansatte tester varesortimentet og kan gi kvalifiserte anbefalinger. Få varegrupper og ekstremt aktive ansatte gjør dette mulig. Bull Ski & Kajakk har et enormt utvalg (på de få varegruppene) både for de som er på landslaget eller som kun vil kose seg på tur.
Hovedfokuset er på B2C og sluttbrukere, men vi har også levert en omfattende B2B-løsning mot en del av de større idretteslagene i Oslo-området. Unike priser, unike sortimenter og kreative løsninger or klubbmedlemmene skaper suksess for Bull Ski & Kajakk.

Hva leverer vi til Bull Ski & Kajakk
- Forretningsutvikling i form av konsulenttjenester. Strategi for kommunikasjon, betaling, logistikk, integrasjoner og arbeidsflyt.
- Design- og rådgivning på kommunikasjon.
- Teknisk prosjektledelse og koordinering av alle tredjeparter i prosjektet.
- Driftstjenester i Amazon Web Services.
- Teknisk utvikling av nettbutikkløsning og alle nødvendige integrasjoner.
- Support og løpende oppfølging av løsningen, praktisk og overordnet.


Hvordan gjøre det bra i dagens sportsmarked?
Hva skal til og hvilke systemer trenger man for å klare seg i en hardt presset sportsbransje? Bull Ski & Kajakk er ikke en lavpriskjede som kun konkurrerer på pris. For Bull Ski & Kajakk så er det viktigste å gi gode og personlige råd til hvilket utstyr du trenger, basert på de ansattes egen erfaring fra både friluftsliv og konkurranse. De riktige produktene kombinert med en personlig kjøpsopplevelse er derfor nøkkelen.
For å kommunisere dette i markedet er innhold svært viktig. Det er derfor avgjørende for Bull Ski & Kajakk å ikke bare ha en butikkløsning som konverterer godt i kassen, men også å ha en god publiseringsløsning som gjør at godt innhold er lett å publisere og lett å eksponere for kundene i ulike settinger.
Vår nettbutikkløsning har fokus på nettopp dette. I tillegg forventer kundene at de fysiske butikkene og nettbutikken oppleves som en sømløs opplevelse på alle måter. Ved å bygge tette og gode integrasjoner mellom de ulike systemene har vi fått til nettopp dette.
Utvalgte integrasjoner
- ERP-system
Lindbak Retail Systems
SVGVi har god erfaring med å utvikle integrasjoner mot Lindbaks kjedesystemer og kasse-systemer.
- Lindbak Chain Management plattformen
- Lindbak POS Services (integrasjonslag mot Lindbaks kassesystemer)
- Overføring av kunder, handlekurv, ordrer, behandling av ordrer, lagersaldo og øvrig arbeidsflyt.
Mer info: http://www.lindbak.no/butikkdata/
- Payment
Klarna
SVGKlarna checkout is probably the overall most popular PSP in the nordic countries. It's generally considered a smooth checkout experience. The main reason for this is the fact that they have a very large user base that have used Klarna before. This means the users don't have to fill in their address and payment information when they come to your store, even though they never shopped in your specific store before.
However, limitations in the flexibility of Klarna Checkout might make it necessary to consider using Klarna Payments instead, which essencially is a headless (API) approach to the checkout so we can build unique checkout experiences for our customers.
Payment methods available through Klarna: Card, invoice, financing with downpayments over time.
Ny Media are maintainers of the official Drupal Klarna module and work closely together with Klarna to provide our clients with the best possible shopping experiences.
More info: klarna.com
- Logistics
Logistra Cargonizer
SVGSkybasert transportadministrasjon på en fleksibel, rimelig og brukervennlig måte. Vi har laget integrasjon mot løsningen som blant annet gir mulighet for:
- Prisberegninger
- Automatisk opprettelse av forsendelser
- Automatisk utskrift av fraktetiketter ved statusendringer i nettbutikken.
- Automatisk kanselering av forsendelser
Mer info: https://logistra.no/
- Sales and customer follow-up
LiveChat - direkte kundekommunikasjon
SVGEt av markedets mest brukte løsning for direkte kommunikasjon med kunder via chat.
Fleksibel løsning hvor x-antall kundekonsulenter kan bistå kundene etter behov. Chat når du er online, la kundene legge igjen en beskjed når du ikke er tilgjengelig. God back-end løsning for administrasjon og kontroll på chat.
Grensesnitt kan tilpasses i detalj og administrasjon er tilgjengelig på web og via App på mobil.
Mer info: www.livechatinc.com
- Statistics and analysis
Google Analytics
SVGGoogle Analytics is a free to use, powerful tool for analyzing the state of your website and your customers behaviour. We'll integrate this into your site as tightly as possible so that you can get all necessary data on traffic, visitors, behaviour and conversion. As an example on some of the things you'll get insight into:
- What kind of people are visiting your site/store and what are they doing when they're there?
- Which pages has the best conversion and how can we optimize that even more?
- Where does your traffic come from and which channel converts best?
- What are ROI (return on investment) on the different marketing campaigns and channels you are running?
- Track and monitor custom goals you set up in Google Analytics.
- Detailed info on e-commerce behavior and conversions through EE (Enhanced E-commerce) integration.
Ny Media has a lot of experience with analytics in general and Google Analytics specifically. When making changes to a website, we always base it on facts from your actual users and marketing campaigns.
More info: www.google.com/intl/no_no/analytics/
- Social media
Facebook
SVGFacebook is one of the most important communication- and marketing channels for a lot of online stores. We offer a wide variety of integrations and automations towards Facebook:
- Login / authentication with Facebook accounts. Makes it easy the clients to create an account and stay logged into your store.
- Content sharing
- Ability to "like" pages, products etc.
- Display various Facebook content feeds on your site
- We deliver tailored applications that interact with the Facebook API for clients that require that.
- Detailes tracking of traffic, goals and conversions with Facebook pixels and Google Analytics.
More info: facebook.com