Hva vi har levert til Kremmerhuset

  • Forretningsutvikling i form av konsulenttjenester. Strategi for kommunikasjon, betaling, logistikk, integrasjoner og arbeidsflyt. 
  • Rådgivning på design- og kommunikasjon.
  • Teknisk prosjektledelse og koordinering av alle tredjeparter i prosjektet.
  • Driftstjenester i Amazon Web Services. 
  • Teknisk utvikling av nettbutikkløsning og alle nødvendige integrasjoner. 
  • Utvikling av digitalt magasin hvor kunder kan bli inspirert og "shoppe hele stilen" med ett klikk.

 

Kremmerhuset Ting & Sånt er en litt annerledes butikk med mange fristelser. Det bugner av ting som inspirerer, og de ønsker å gjøre ditt hjem vakkert. Den første Kremmerhusetbutikken åpnet i 1979 og i dag har kjeden 500 medarbeidere fordelt på 67 butikker i Norge og Sverige.

Nettbutikken er en viktig del av kjeden både omsetnings- og kommunikasjonsmessig og vil bli stadig viktigere for hvert år som går.

Utgangspunktet for alle prosjekter vi gjør er at vi må ha inngående kunnskap om kundens forretningsplan, markedsstrategi, rutiner og “indre liv” før vi går i gang med å skissere konkrete løsningsforslag. Vi har etter hvert fått lang erfaring med butikk-kjeder som satser tungt på netthandel i tillegg til sine fysiske butikker. 

Vi tar alltid utgangspunkt i at kunden, via en omnikanal-strategi, skal bli møtt på en sømløs måte uansett om vedkommende står i fysisk butikk, befinner seg i nettbutikken eller står “midt i mellom” med mobilen på farten. 

I dette prosjektet var det viktig å skape den samme hyggelige atmosfæren i nettbutikken som man får av å gå inn i de fysiske butikkene. Konkrete virkemidler for å få til dette er blant annet:

  • Stor bruk av inspirasjons- og miljøbilder.
  • Smelte sammen blogg/inspirasjon og butikken slik at kunden ikke trenger å aktivt bevege seg mellom ulike seksjoner pga. tekniske begrensninger.
  • Sørge for god og riktig informasjon til riktig tid og på den måten skape den “virtuelle selgeren” som står i fysisk butikk.
  • Utnytte nettbutikken i fysisk butikk ved å aktivt viser varene i katalog og i miljøbilder ut over butikkens utstillinger.
  • Samme pris og informasjon i alle flater. 
  • Tilgjengeliggjøre lagerinformasjon så kunden alltid vet hvilke butikker som har hvilke varer tilgjengelig for et impulskjøp.
  • Kundeklubbkonseptet for å sikre en personlig og effektiv kjøpsopplevelse.