
Gjør hjemmet ditt vakkert med lekkert interiør fra Kremmerhuset.
- 500 Medarbeidere
- 67 Butikker i Norge og Sverige
- 1 100 Spennende produkter i nettbutikken
- 283 Omsetning i MNOK

Hva vi har levert til Kremmerhuset
- Forretningsutvikling i form av konsulenttjenester. Strategi for kommunikasjon, betaling, logistikk, integrasjoner og arbeidsflyt.
- Rådgivning på design- og kommunikasjon.
- Teknisk prosjektledelse og koordinering av alle tredjeparter i prosjektet.
- Driftstjenester i Amazon Web Services.
- Teknisk utvikling av nettbutikkløsning og alle nødvendige integrasjoner.
- Utvikling av digitalt magasin hvor kunder kan bli inspirert og "shoppe hele stilen" med ett klikk.

Kremmerhuset Ting & Sånt er en litt annerledes butikk med mange fristelser. Det bugner av ting som inspirerer, og de ønsker å gjøre ditt hjem vakkert. Den første Kremmerhusetbutikken åpnet i 1979 og i dag har kjeden 500 medarbeidere fordelt på 67 butikker i Norge og Sverige.
Nettbutikken er en viktig del av kjeden både omsetnings- og kommunikasjonsmessig og vil bli stadig viktigere for hvert år som går.

Utgangspunktet for alle prosjekter vi gjør er at vi må ha inngående kunnskap om kundens forretningsplan, markedsstrategi, rutiner og “indre liv” før vi går i gang med å skissere konkrete løsningsforslag. Vi har etter hvert fått lang erfaring med butikk-kjeder som satser tungt på netthandel i tillegg til sine fysiske butikker.
Vi tar alltid utgangspunkt i at kunden, via en omnikanal-strategi, skal bli møtt på en sømløs måte uansett om vedkommende står i fysisk butikk, befinner seg i nettbutikken eller står “midt i mellom” med mobilen på farten.
I dette prosjektet var det viktig å skape den samme hyggelige atmosfæren i nettbutikken som man får av å gå inn i de fysiske butikkene. Konkrete virkemidler for å få til dette er blant annet:
- Stor bruk av inspirasjons- og miljøbilder.
- Smelte sammen blogg/inspirasjon og butikken slik at kunden ikke trenger å aktivt bevege seg mellom ulike seksjoner pga. tekniske begrensninger.
- Sørge for god og riktig informasjon til riktig tid og på den måten skape den “virtuelle selgeren” som står i fysisk butikk.
- Utnytte nettbutikken i fysisk butikk ved å aktivt viser varene i katalog og i miljøbilder ut over butikkens utstillinger.
- Samme pris og informasjon i alle flater.
- Tilgjengeliggjøre lagerinformasjon så kunden alltid vet hvilke butikker som har hvilke varer tilgjengelig for et impulskjøp.
- Kundeklubbkonseptet for å sikre en personlig og effektiv kjøpsopplevelse.

Utvalgte integrasjoner
- Payment
Vipps
SVGSay goodbye to card numbers, expiration dates and CVC-codes - Pay online with Vipps instead!
All you need to pay is your phone. Vipps is the most popular mobile payment method in Norway.3 good reasons why you should have Vipps in your online store:
- Large user base with over 3.000.000 Vipps-users ready to pay with their phones
- Faster and easier to pay then with traditional payment methods
- Improved user experience / checkout
More info: vipps.no
Klarna
SVGKlarna checkout is probably the overall most popular PSP in the nordic countries. It's generally considered a smooth checkout experience. The main reason for this is the fact that they have a very large user base that have used Klarna before. This means the users don't have to fill in their address and payment information when they come to your store, even though they never shopped in your specific store before.
However, limitations in the flexibility of Klarna Checkout might make it necessary to consider using Klarna Payments instead, which essencially is a headless (API) approach to the checkout so we can build unique checkout experiences for our customers.
Payment methods available through Klarna: Card, invoice, financing with downpayments over time.
Ny Media are maintainers of the official Drupal Klarna module and work closely together with Klarna to provide our clients with the best possible shopping experiences.
More info: klarna.com
- Social media
Facebook
SVGFacebook is one of the most important communication- and marketing channels for a lot of online stores. We offer a wide variety of integrations and automations towards Facebook:
- Login / authentication with Facebook accounts. Makes it easy the clients to create an account and stay logged into your store.
- Content sharing
- Ability to "like" pages, products etc.
- Display various Facebook content feeds on your site
- We deliver tailored applications that interact with the Facebook API for clients that require that.
- Detailes tracking of traffic, goals and conversions with Facebook pixels and Google Analytics.
More info: facebook.com
- Statistics and analysis
Google Analytics
SVGGoogle Analytics is a free to use, powerful tool for analyzing the state of your website and your customers behaviour. We'll integrate this into your site as tightly as possible so that you can get all necessary data on traffic, visitors, behaviour and conversion. As an example on some of the things you'll get insight into:
- What kind of people are visiting your site/store and what are they doing when they're there?
- Which pages has the best conversion and how can we optimize that even more?
- Where does your traffic come from and which channel converts best?
- What are ROI (return on investment) on the different marketing campaigns and channels you are running?
- Track and monitor custom goals you set up in Google Analytics.
- Detailed info on e-commerce behavior and conversions through EE (Enhanced E-commerce) integration.
Ny Media has a lot of experience with analytics in general and Google Analytics specifically. When making changes to a website, we always base it on facts from your actual users and marketing campaigns.
More info: www.google.com/intl/no_no/analytics/
- Logistics
Logistra Cargonizer
SVGSkybasert transportadministrasjon på en fleksibel, rimelig og brukervennlig måte. Vi har laget integrasjon mot løsningen som blant annet gir mulighet for:
- Prisberegninger
- Automatisk opprettelse av forsendelser
- Automatisk utskrift av fraktetiketter ved statusendringer i nettbutikken.
- Automatisk kanselering av forsendelser
Mer info: https://logistra.no/
Bring
SVGBring er Norges mest brukte tilbyder av frakt/forsendelser fra nettbutikker. Vi kan tilby ulike integrasjoner mot Bring avhengig av hvilket behov kundene våre har.
- "Enkel" fraktmodell med faste fraktsatser og sjekk på gyldige leveringsmetoder avhengig av leveringssted.
- Fullverdig integrasjon mot Brings tjeneste "Fraktguiden" hvor grensesnitt og bruk kan tilpasses hvert enkelt prosjekt.
- Full håndtering av sporing og kommunikasjon / varsling mot kunden.
- Vi kan tilby Bring som leveringsmåte via logistikkløsninger som Logistra Cargonizer eller Consignor.
Mer info: bring.no
- ERP-system
Lindbak Retail Systems
SVGVi har god erfaring med å utvikle integrasjoner mot Lindbaks kjedesystemer og kasse-systemer.
- Lindbak Chain Management plattformen
- Lindbak POS Services (integrasjonslag mot Lindbaks kassesystemer)
- Overføring av kunder, handlekurv, ordrer, behandling av ordrer, lagersaldo og øvrig arbeidsflyt.
Mer info: http://www.lindbak.no/butikkdata/
- Customer club and E-marketing
Recheckit - Økt konvertering på kundene dine
SVGRecheckit tilbyr nettbutikker en smart teknisk plattform for å øke konverteringen blant de besøkende.
Dette gjøres via en kombinasjon av konkrete tiltak direkte på nettbutikken, samt ved e-postutsendelser med ikke-fullførte handlekurver til kunder.
Mer info: https://recheckit.com/
Boostcom - Lojalitet og kundeklubb
SVGBoostcom er en av Europas største og mest fremoverlente leverandører av lojalitets- og kundeklubbtjenester til kjøpesentre og butikk-kjeder.
Vi har gjort en rekke integrasjoner mellom nettbutikkløsningene våre og Boostcom. Eksempler på dette er:
- Registrering / avmelding av kundeklubbmedlemmer.
- Distribusjon av rabattkoder / velkomsttilbud via SMS/e-post.
- Oppslag på kundeklubb-status og direkte beregning av pris basert på dette.
- Synkronisering av persondata mellom nettbutikken og Boostcom.
- Kontrollpaneler for abonnementer / kundeklubbstatus under "Min side" i nettbutikk.
Mer info: http://boostcom.no/