
- 352 Omsetning i MNOK
- 62 Ansatte
- 5 Fysiske varehus
- 35 000 Produkter i sortiment

Tore Ligaard er Norges største dør- og vindusleverandør. Stort utvalg av varer, markedets største lager som gir rask levering og fokus på ekspertise gjør selskapet unikt i markedet.
Vi har levert en totalløsning for B2C, B2B som er tett integrert med Tore Ligaards øvrige systemer. Vi jobber smidig med nyutvikling og drift-/applikasjonsforvaltning. Grunnlaget for alt vi gjør er alltid å bygge markedets ledende kundereise innenfor bransjen, med fokus på lønnsomhet og effektivitet også bakover i organisasjonen.

Vi leverer følgende tjenester til Tore Ligaard
- Forretningsutvikling i form av konsulenttjenester. Strategi for kommunikasjon, betaling, logistikk, integrasjoner og arbeidsflyt.
- Design- og rådgivning på kommunikasjon.
- Teknisk prosjektledelse og koordinering av alle tredjeparter i prosjektet.
- Driftstjenester i Amazon Web Services.
- Teknisk utvikling av nettbutikkløsning og alle nødvendige integrasjoner. Smidig arbeidsmetodikk.
- Support og løpende oppfølging av løsningen, praktisk og overordnet.
- Drifts- og applikasjonsforvaltning
Utvalgte integrasjoner
- Payment
Klarna
SVGKlarna checkout is probably the overall most popular PSP in the nordic countries. It's generally considered a smooth checkout experience. The main reason for this is the fact that they have a very large user base that have used Klarna before. This means the users don't have to fill in their address and payment information when they come to your store, even though they never shopped in your specific store before.
However, limitations in the flexibility of Klarna Checkout might make it necessary to consider using Klarna Payments instead, which essencially is a headless (API) approach to the checkout so we can build unique checkout experiences for our customers.
Payment methods available through Klarna: Card, invoice, financing with downpayments over time.
Ny Media are maintainers of the official Drupal Klarna module and work closely together with Klarna to provide our clients with the best possible shopping experiences.
More info: klarna.com
- ERP-system
Visma Global
SVGVisma Global er et effektivt og helhetlig økonomisystem som har vært i markedet lenge. Systemet er svært mye brukt i det Norske og nordiske markedet og vi har lang erfaring med å bygge integrasjoner mot systemet.
Integrasjonen benytter en API-integrasjon via en webservice som tilbyr blant annet:
- Synkronisering av kunder
- Synkronisering av produkter og lagerdata
- Uthenting av kundespesifikke priser via Globals rabattmatriser og kundegrupper.
- Opprettelse og synkronisering av ordrer
- Presentasjon av ordrehistorikk og sporingsinformasjon
- Trigging av ulike arbeidsflyter ved operasjoner i begge systemene.
- Metadata
NOBB
SVGNOBB (Norsk byggtjeneste) er, blant annet, byggenæringens største varedatabase. Hensikten med varedatabasen er å effektivisere vareflyten mellom produsenter, importører og salgs-/forhandlerleddene. Vi har omfattende erfaring med integrasjon mot NOBB-databasen for å populere varedata i løsningene vi leverer.
I tillegg benytter vi NOBB Kontrakt som er en løsning som gjør det mulig for forhandlere å definere konkrete varesortimenter med kundespesifikke priser vi ofte bruker i forbindelse med vareimport og prisberegning.
Vi benytter NOBBs webservice API til å hente varedata (alle metadata inkludert dokumentasjon) og pris/sortimentsinfo via NOBB kontrakt. Vi har også systemer for å automatisk mappe og klargjøre varedataen opp mot kundenes egen kategori-, rabatt- og filterstruktur.
- Logistics
Bring
SVGBring er Norges mest brukte tilbyder av frakt/forsendelser fra nettbutikker. Vi kan tilby ulike integrasjoner mot Bring avhengig av hvilket behov kundene våre har.
- "Enkel" fraktmodell med faste fraktsatser og sjekk på gyldige leveringsmetoder avhengig av leveringssted.
- Fullverdig integrasjon mot Brings tjeneste "Fraktguiden" hvor grensesnitt og bruk kan tilpasses hvert enkelt prosjekt.
- Full håndtering av sporing og kommunikasjon / varsling mot kunden.
- Vi kan tilby Bring som leveringsmåte via logistikkløsninger som Logistra Cargonizer eller Consignor.
Mer info: bring.no
- Sales and customer follow-up
LiveChat - direkte kundekommunikasjon
SVGEt av markedets mest brukte løsning for direkte kommunikasjon med kunder via chat.
Fleksibel løsning hvor x-antall kundekonsulenter kan bistå kundene etter behov. Chat når du er online, la kundene legge igjen en beskjed når du ikke er tilgjengelig. God back-end løsning for administrasjon og kontroll på chat.
Grensesnitt kan tilpasses i detalj og administrasjon er tilgjengelig på web og via App på mobil.
Mer info: www.livechatinc.com
- Statistics and analysis
Google Analytics
SVGGoogle Analytics is a free to use, powerful tool for analyzing the state of your website and your customers behaviour. We'll integrate this into your site as tightly as possible so that you can get all necessary data on traffic, visitors, behaviour and conversion. As an example on some of the things you'll get insight into:
- What kind of people are visiting your site/store and what are they doing when they're there?
- Which pages has the best conversion and how can we optimize that even more?
- Where does your traffic come from and which channel converts best?
- What are ROI (return on investment) on the different marketing campaigns and channels you are running?
- Track and monitor custom goals you set up in Google Analytics.
- Detailed info on e-commerce behavior and conversions through EE (Enhanced E-commerce) integration.
Ny Media has a lot of experience with analytics in general and Google Analytics specifically. When making changes to a website, we always base it on facts from your actual users and marketing campaigns.
More info: www.google.com/intl/no_no/analytics/