Kundeklubb

Å ha fokus på kundetilfredshet og lojalitet har aldri vært viktigere. Flere og flere satser nå på nettbutikk og konkurransen blir større. Kundene stiller stadig større krav til en god handleopplevelse, og de som ikke møter kravene vil stå i fare for å miste kunder til konkurrentene. Det å bygge kundetilfredshet og lojalitet blir helt avgjørende for nettbutikkene i tiden fremover. 

En kundeklubb er en effektiv måte å bygge gode kunderelasjoner og kundelojalitet på. Mange ser nok på kundeklubb som en betydelig kostnad både i etablering og drift. I tillegg er det enda en kanal hvor man er tvunget til å gi ytterligere rabatt og gode tilbud til kundene. Her gjelder det å se det i et lengre perspektiv, samt se på hva man kan bruke kundeklubben til. Med en kundeklubb kan du tilby unike fordeler som gjør det attraktivt for kundene å registrere seg i nettbutikken. Når de først har registrert seg sitter du på nøkkeldata som er avgjørende for å kunne tilby en personalisert handleopplevelse. I en klesbutikk kan man for eksempel spørre om personlige opplysninger som navn, kjønn og fødselsdato. Dette kan kombineres med andre data som kjøpshistorikk (i fysisk butikk og nettbutikk) og atferd (klikk/visningshistorikk) i nettbutikken. Resultatet er at medlemmene som besøker klesbutikken får opp innhold, produktanbefalinger og spesifikke tilbud basert på denne dataen.

Kostnaden med å etablere en kundeklubb, gi introduksjonsrabatt og vedlikeholde kundemassen må sees på som en investering for å kunne tilby en personalisert handleopplevelse som gir økt konvertering!

LES MER OM PERSONALISERING 

Konsept for kundeklubb

Hva må til for å tilby en interessant og attraktiv kundeklubb til eksisterende og nye nettbutikker? Ny Media har utviklet et konsept for kundeklubb basert på analyser og kundekontakt. Konseptet gjør det mulig for oss å skreddersy den perfekte løsningen til hver enkelt butikk. 

Hva du må ta stilling til dersom du ønsker en kundeklubb: 

  • Type kundeklubb. Hvilken type kundeklubb passer best for din virksomhet?
  • Fordeler - insentiv for innmelding og bruk. Hva skal du tilby medlemmene?
  • En enkel og god registreringsprosess. Medlemmer må registrere seg/logge inn for å benytte kundeklubben og for å få en personalisert handleopplevelse. Hvilket skjema skal du bruke og hvor mange opplysninger skal kundene fylle ut? 
  • "Min side" – en personlig side for medlemmene med oversikt over medlemskapet. Hvilke funksjoner skal siden inneholde? Et minimum bør være standardfunksjoner som personopplysninger, samtykker og ordreoversikt. 
  • Kundeklubben må synliggjøres. Hvordan skal den synliggjøres i nettbutikken? Hvordan skal den markedsføres? 
  • En kobling mellom fysisk butikk og nettbutikk. Har du fysisk butikk må handel i kasse også være en del av dette konseptet. 

Informasjonen som kundene legger igjen i nettbutikken skal skape en personlig, relevant og sømløs kjøpsopplevelse som gjør at du kan skille deg fra konkurrentene dine. Den totale kundeopplevelsen er viktig!

Konseptet må vurderes som en helhet hvor alle punktene sees i sammenheng. De tekniske løsningene kan tilpasses hver enkelt butikk basert på ønsker og behov. Det er derfor viktig at du finner ut hvilken løsning som passer best for din nettbutikk. Vi er fleksible og tilpasser konseptet etter dette. Kundeklubben må skreddersys for å gjenspeile det unike ved din nettbutikk.

 

Blogginnlegg

Kontakt oss angående kundeklubb!

Left

Right

Krambugata 2
7011 Trondheim

+47 40 00 79 55
post@nymedia.no

Facebook
Twitter
LinkedIn